Afghan besök och jobbet

I helgen har vi besök av en afghandam då hennes matte Jessica är bortrest. Det är en tioårig tik som heter Nasti. Grabbarna tycker att det är helt ok och har inte brytt sig speciellt mycket om henne alls. Hon själv är väldigt lugn och cool. Idag lämnade jag henne hemma med Goliath och Rodman medan jag och Linus var på jobbet. Det gick bara bra. Efter jobbet har vi gått en koppelpromenad runt Carlshem sedan hem så fick hela gänget middag. Nu blir det lugnt resten av kvällen, imorgon ska vi jobba igen.

Linus hade ingen bra dag på jobbet idag. Förmiddagen gick som vanligt men efter lunch kom han lunkandes och smög bakom mig en stund och såg ynklig ut. Upptäckte att han var svullen på ena sidan av nosen där morrhåren sitter. Jag tror att han blivit stucken eller biten av någon insekt då han var ute på balkongen, han har legat och solat på en av stolarna med dyna där ute. Jag peppade honom lite så då verkade han glömma bort sitt onda. Svullnaden försvann i alla fall efter någon timme. Senare vid middagen innan vi skulle gå hem så hade en boende som inte riktigt visste vad hon gjorde slitit och nypt honom runt halsen och nacken och ont hade det gjort. Det kan ju hända sådana saker ibland, Kenzo har också råkat ut för några sådana händelser. Det som är skönt att veta är att hundarna bara går därifrån, de får ju inte svara upp mot någon.

Nu är hundarna nöjda efter sin promenad och ligger och myser i bäddarna. Nasti tycker bäst om soffan, hon sov där hela förra natten. Jag tror det blir att ligga på soffan en stund för mig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0