Norrbotten

Vi har kommit hem efter en vecka i norrbotten. Massor med snö var det...
image12
Ja, det är en riktig bil under snön! En Saab ska det vara där under.

image13
Linus på promenad vid Jomotusjärvi som ligger precis vid polcirkeln där pappa bor. Om man gick utanför spåret som syns på bilden så sjönk man ner till midjan i snön.

image14
Grabbarna vid en grillstuga nära skoterleden.

image15
Här är vi i Övertorneå tillsammans med min systers finskspets Simba, berget som syns i bakgrunden är Finland! Jag hann i alla fall bada bastu en hel del=varje dag!
På hemvägen på söndagen så stannade vi i Boden på vinthundsklubbens utställning där jag ställde Rodman. Fick bara en slät etta denna gång och domaren placerade bara tre hundar i klassen vilket var lite konstigt men vi hade ganska trevligt i alla fall. Innan vi fortsatte neråt Umeå stannade vi i Luleå och hälsade på brorsan. Och så fick vi träffa lilla Kiitos, deras dvärgpincher på 7 månader. Mina grabbar tyckte att han var för liten för att bry sig om...
Nu är vi i alla fall hemma och jobb väntar till veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0