Hur mycket snö som helst!

Igår kom det över en halv meter snö här på väldigt kort tid, det bara öste ner! Härlig, luftig pulversnö i massor! Igår halv sex på morgonen när jag skulle ta ut hundarna innan jobbet så gick snön upp över knäna, vi fick gå ut genom dörren på framsidan som har tak för bakdörren hade alldeles för mycket snö framför sig för att man skulle kunna ta sig ut där. På dagen när jag gick hem på timmar så hade det hunnit komma ännu mer och det fortsatte att snöa hela dagen. Jag tog ut grabbarna i skogen men det var ju lite svårt för dem att ta sig fram. Jag fick gå före och plöja lite väg annars så tog de sig fram genom att hoppa. På vissa ställen räckte snön högt över deras huvuden. Rodman höll sig på de vi trampade upp men Linus och Goliath gjorde några rusningar förbi mig och det såg himla kul ut för de sprang ju under snön! Det gick ju bra eftersom snön var så lätt. Jag gick en bit in men var tvungen att vända efter ett tag för det var jobbigt att simma fram med snö nästan upp till midjan. Och grabbarna tyckte inte att det var så trevligt att bara gå där jag trampat upp, det var för djup snö för att de skulle kunna gå någonstans. Kan tänka mig att de blev lite kalla också av att simma i snö.
Igår kväll hämtade jag hem lillskruttis som varit hos sin syster på kennel Undimoon under julhelgen då jag jobbat, han hade hunnit växa lite på bara några dagar, så fort det går med dessa små valpar!

Det är jättehärligt med all snö! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0