LC-prov Vallentuna

Förra helgen åkte vi ner till Vallentuna på LC-prov tillsammans med Sussie och Camilla och deras whippar. Goliath stannade hemma och tog det lugnt. Vi eller i alla fall jag lyckades göra slut på mina pengar redan före kl. 09 på lördag morgon. Först köpte jag ett fleecetäcke till Goliath och sedan kom Camilla med flera ringar med halsband som hennes kompis gjort så då var jag bara tvungen att köpa tre stycken så nu har grabbarna var sitt "finhalsband". Sedan var det dags att börja värma jyckarna till första loppet. Linus gjorde ett bra lopp på banan som var ganska häftig med några svårare svängar. Det var kul att det var en lite svårare bana, speciellt för hundar som sprungit mycket, det blir lite nytt för dem. Rodman gjorde faktiskt ett kanonlopp för att vara han, han var riktigt smidig i kurvorna han som annars inte alls hänger med när trasan svänger. Det måste vara ett av hans bästa lopp som han sprungit. I lopp två blev Linus lottad att springa med Camillas Ruter. Linus började direkt från start med att förstöra loppet genom att gena och när pojkarna sprang i mål blev det stor diskussion om vems bytet var... Rodman hade blivit trött och orkade inte springa andra loppet fullt ut. Inga vidare placeringar blev det för nån av oss men både vi och hundarna hade kul i alla fall!
Efter prisutdelningen åkte vi hem till Camillas föräldrar som var snälla och lät oss sova där i två nätter. På söndagmorgon köpte vi Sushi och åt till lunch innan vi åkte hem. Det var första gången som jag åt det och tyckte att det var rikigt gott!


Kommentarer
Postat av: Therese Ö

Jag och Linda testade Sushi en gång i Umeå. Usch va äckligt det var!! Jag skulle inte vela prova att äta det någon fler gång, tror verkligen inte att jag skulle tycka om det idag heller...

2008-09-05 @ 13:01:43
URL: http://tess1979.blogg.se/
Postat av: Anko

Camilla som var med kunde ju Stockholm så hon visste var man kunde köpa bra Sushi sedan så fick hon ju visa hur det skulle ätas också :-)

2008-09-06 @ 20:18:16
URL: http://hem.passagen.se/kmick/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0