LC-prov Sundsvall

Lördag-Söndag 16-17/8 hade vi vårat LC-prov i Sundsvall och jag håller precis på att återhämta mig efter helgen. Vi åkte ner redan på fredagen för att förbereda. Under lördagen stod jag på fältet och körde ut trasan med crossen halva dagen. Jag och Camilla hann även med att stå med en av domarna för att bli licensgivare. Det var en del strul under eftermiddagen med både maskiner, linor och startknapp. Dessutom lyckades jag landa på huvudet på fältet och fick skrapsår i ansiktet. Jag har haft lite ont i nacken både igår och idag, att jag fick ont i nacken först igår beror nog på att träningsvärken som jag hade i hela kroppen försvann och jag då först kunde känna att jag faktiskt sträckt nacken på något sätt... Men det blev ju klart till slut och lite strul måste man ju faktiskt räkna med! Senare på kvällen blev det grillning och efter det bastu så då var det ju faktiskt en väldigt bra dag!

På söndagen var min kropp slut i alla fall på eftermiddagen och orkade inte många meter med crossen. Whipparna sprang på söndagen och mina tre grabbar sprang sina lopp ok. Linus blev lottad att springa med sin son Milton under lopp två och det loppet sprang han bra med höga poäng. Goliath sprang riktigt duktigt och ville gärna ut på fältet en gång till direkt efter att han sprungit, förut har han ju varit ganska nöjd efter ett lopp. Nu var det ju ingen tung bana heller så han kände nog att han skulle orka lite till tror jag. Roligt att han som börjar bli gammal tycker att det är så kul!
Jag var hemma runt tolv-ett på natten, väldigt trött och jobbigt att köra, jag övervägde några gånger att stanna vid en p-plats och sova men tydligen var jag för trött för att ens försöka stanna bilen. Det gick bra som tur var, att höja volymen på radion och stoppa i sig lite godis funkade då det behövdes.

Resultat från provet kommer att finnas på SvVK Västerbotten inom kort:  http://svvkvb.se/
Roligt att fyra av sex cert på whippet gick till västerbotten! Grattis till alla vinnare!

Kommentarer
Postat av: Erja & Thomas

Hej!

Vad kul att läsa din blogg. Bra kämpat med Lc:n!!! Det är bara att fortsätta att köra på "Gammuppfödar'n" hoppas på ett dubbelchampionat ;=)



Nu åker vi på Collie specialen sen nästan direkt till Gotland för att sen på hemvägen åka till HögboBruk. När vi kommer hem måste vi träffas. Ha de gott så länge! Många kramar från hela klanen Warell's

2008-08-21 @ 00:18:25
URL: http://www.undimoon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0