LC-träning

Igår hade vi LC-träning i Nordmaling hela dagen. Jag och Linus åkte med Jessica som hade med sig två av sina afghaner, Nasti lämnade vi med mina två randiga hemma hos mig. Det var en del hundar som skulle springa och det var även med några Rhodesian ridgebacks. Det var kul att köra dem och de sprang riktigt bra! Kul med lite nya raser på träningarna speciellt nyttigt att få träna på att köra annat också för mig som börjat som pilot. Jag var mest pilot den dagen men Jessica fick också köra lite. Det var extra roligt att få köra sin egen hund också. Linus körde jag för att få bort lite av hans genande på banan. Anna var snäll och både värmde och startade honom. När han sprang så stannade jag trasan så fort han började gena och när han sprang till trasan och tog den framifrån så hamnade han bakom trasan och då kunde jag starta den igen. Det var kanonkul att köra det loppet! Batterierna höll inte hela dagen så Camilla körde ut en bil till fältet så att vi kunde köra klart alla hundar. Camilla hade även bakat bröd som hon bjöd på och en kaka som var enormt god! Vi hade en väldigt trevlig träningsdag ute i Nordmaling! Linus var lugn och nöjd efter sina två lopp och sov gott resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0