Blöt promenad

Långprommis till Grössjön idag. Tog stövlar på mig då jag vet att det brukar vara väldigt blött där ute, spångarna är på en del ställen helt under vatten. Igår var vi på en cykeltur, tänkte passa på då det inte är fruset på vägarna. Jag cyklar ju inte alls under vintern när det är snö och is. Det var ju ganska blött på vägarna så Rodman tyckte inte att det var någon höjdare att springa på så det gick ju inte så snabbt som det brukar. Rodman tycker ju att det är råäckligt med vatten och han måste gå försikigt, försiktigt så att det inte stänker på honom... När det regnar så ska han gå på det torraste och högsta stället på cykelbanan där det lutar lite neråt där vattnet rinner bort snabbt.
Linus är av en helt annan åsikt och tycker att man ska kuta det allra snabbaste rakt igenom allt blöta partier i skogen och gärna så att det stänker på matte rejält!
Vi såg ingen annan i skogen än en hundägare med två labradorer. Alla tre tom Rodman kom duktigt på inkallning! Grössjön brukar ju annars krylla av diverse friluftsfolk på promenad och joggare, hundägare, fågelskådare och även en del på mountanbikes. Men det är oftast under helgerna, en måndagförmiddag är det nog inte så många som är lediga, det var iaf otroligt skönt och lugnt!
Sedan så har jag hunnit läsa ut boken "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist,  jag kunde inte sluta läsa. Var och såg filmen på bio för några veckor sedan. Boken var bra mycket äckligare än filmen men båda var väldigt bra.
Jag och grabbarna ska se film hos grannen ikväll, vad det blir vet jag inte än.

Goliath visar hur man tar det lugnt en måndagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0