Utställning i Sundsvall

I söndags var vi i Sundsvall på utställning, jag ställde bara Rodman men de andra två fick följa med på resa! Rodman blev placerad som trea med ck i en stor öppenklass men oplacerad i bästahanhundsklassen. Det var inte hans dag alls, efter bedömningen i öppenklassen så tyckte han att det var färdigt och ville inte alls vara med mer. Han tyckte att jag gott kunde äta upp godiset som jag hade i fickan själv. Typiskt honom, tjurskallen, när han väl har bestämt sig för något så finns det väldigt få medel att få honom dit man vill. Men det är ju lite hans charm, han har sin egen lilla bubbla som han trivs utmärkt i! Senare var han med i Carry Ons uppfödargrupp som blev BIR uppfödargrupp, oplacerade i finalen men vi fick i alla fall vara inne i stora ringen :-) Efter det tittade vi på Ewa som skulle in och tävla med sin BIR hund Diesel och hon vann BIS den dagen, kul och grattis till Ewa!

Idag har det varit underbart väder och vi har haft LC-träning i Bullmark nu på kvällen. Jag har börjat köra som pilot och det är riktigt kul! Men det är ganska jobbigt med träningarna också, jag och Jessica är först på plats och ska bära grejer, lägga bana och allt annat runtomkring träningen, det gäller att hålla koll på startordningen och att banan blir utdragen, träningsavgifter, en del ska prova munkorgar mm. Det tar alltför lång tid att ha koll på allt. Och så är vi ju sist därifrån, grejerna ska ju tillbaka också... Mycket jobb är det och så är det svårt för oss att låta våra egna hundar springa på träningarna för de ska ju hinna värmas upp och varvas ned också så de får oftast stanna hemma. Men jag ska försöka ha med dem någon gång till sommaren och köra lite raksträckor med dem.
Jaa... det är tur att det är så roligt annars hade man inte orkat hålla på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0