LC-prov i Söderhamn

I helgen var vi i Söderhamn på LC-prov. Jag hade med mig Rodman och Linus och vi åkte med Kristin som hade med sig sina whippar Magi och Milton (Linus son). Goliath fick stanna med Kristins familj i Norrfors och blev väl omhändertagen av hennes flickor hela helgen. Vi for ner redan på fredagen och kom fram ganska sent, strax efter tolv på natten. Linus lyckades på den lilla kissrundan vi gick innan vi lade oss att få på sig en fästing, den kröp omkring mitt på skallen på honom. Den andra hittades på morgonen 6 timmar senare under morgonrastningen.
Eftersom whipparna skulle springa först på söndagen så hjälpte jag till på fältet under lördagen. Jag stod vid starten och fick lära mig mycket, det var riktigt roligt! Kanonväder var det också på lördagen, ganska varmt med sol så jag lyckades såklart bränna mig i nacken och på armarna, man lär sig aldrig... nu kliar det mest i nacken och jag börjar nog snart att flagna där. På kvällen var det grillning och trevligt sällskap. Milton sprang ett provlopp den kvällen.
På söndagen hade jag inte tid med något annat än att gå med hundarna, värma, starta och varva ned... Eftersom Magi började löpa på lördag morgon så var hon inte med och tävlade alls så Kristin var ute på fältet och hjälpte till. Mina grabbar var faktiskt väldigt lugna och coola trots löptik i buren intill. Milton sprang både provlopp och licenslopp under söndagen och fick sin licens!
Både Rodman och Linus sprang båda sina lopp, Rodman tappade tyvär trasan i andra loppet så han hamnade långt ner i placeringslistan. Linus sprang två kanonlopp och fick en 6:e placering av 41 startande whippar! Kul att få en så bra placering på honom!
En väldigt bra helg med fint väder och allt flöt på så bra!
Det bästa är ändå att hundarna får göra något som de verkligen tycker är kanonkul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad avundsjuk jag blir! Jag hade också velat vara i Söderhamn. Här har vi legat sjuka och Pippi höglöper. Skoj! :-) Ses vi i Sundvall på söndag?

Äntligen kan jag skriva i din blogg. Ny dator!

2008-05-21 @ 21:45:31
Postat av: Susanne

Mitt namn försvann visst!

2008-05-21 @ 21:48:17
URL: http://www.simplesite.com/whippeternal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0