Norrbottensveckan och LC

Den andra juni åkte jag och killarna upp till norrbotten för att vara med på LC-provet i Holmträsk. Dagen flöt på ganska bra och det var fint väder. Grabbarna sprang på bra i första loppet och efter att whipparna och salukina sprungit hjälpte jag till som starter på de andra raserna. Linus hamnade på 7:de plats av 15 vilket man får vara nöjd med. Goliath och Rodman fick springa tillsammans i lopp två och jag tyckte att det på slutet av loppet i alla fall blev lite mer lek än jakt för dem två. Rodman blev 10/15 och Goliath 13/15. Trevlig dag var det!
Min äldre syster från Övertorneå kom ner för att titta på tävlingen. Efter provet fortsatte jag uppåt till Övertorneå för att hälsa på hela gänget där och gå på lillsyrrans student. Vi fick kanonväder nästan hela veckan, vilken tur för studenterna! Det hade inte hunnit komma några mygg heller så det gick bra att gå med hundarna på kvällen då det var lite svalare. På söndag kväll åkte vi ner till Umeå igen.

Jag ska försöka hinna uppdatera hemsidan med lite bilder så snart jag hinner.
Linus i jomotusjärvi 2008
Linus på bryggan i Jomotusjärvi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0