Utställning

Den här helgen har vi hunnit med två utställningar här i Umeåtrakten.
Igår lördag hade jag anmält Rodman på vinthundsklubbens utställning i Holmsund. När jag rastade hundarna på morgonen innan vi skulle åka så började Rodman att halta efter att vi gått en bit. Vi åkte ut till utställningen för att titta och då när jag gick med honom så haltade han helt plötsligt inte, mycket konstigt men jag tänkte att det kanske bara var något tillfälligt då och att jag nog kunde ställa honom ändå. Han började dock att halta igen precis då hans klass skulle in så han fick strykas. Det regnade till och från hela dagen och som mest under finalerna förstås. Jag hjälpte till att plocka ihop grejer efter utställningen, allt var väldigt blött... Sedan åkte jag och grabbarna direkt hem, packade ihop saker till morgondagens utställning och så åkte vi ut till Stöcksjö till Thomas och Erja för att äta lite mat och umgås. Schavons hade också varit på utställningen och skulle stanna över natten. Vi hade en jätte trevlig kväll med god mat! Jag och grabbarna fick sova ute i den lilla stugan på gården.
Idag söndag var det whippetklubbens utställning som var platsändrad inomhus till Södra Umeå ryttarförening pga regnvädret. Jag hade anmält bara Linus idag vilket var tur för Rodman hade nog inte kunnat vara med ändå. Har inte sett att han haltat idag men så har han mest fått vila också. Jag får se hur det ser ut till veckan med hältan.
Linus ställdes i Championklass och blev placerad som trea i klassen av sex champion hanar och blev sedan BH-4! Domare var Anna-Lena Bäckvall Hallin, kennel Balzac. Är väldigt nöjd med dagen!
Trötta är vi hela gänget här så det blir nog en tidig kväll.

Kommentarer
Postat av: Erja Thomas

Hej!

Tack för i helgen. Jättetrevligt. vi måste göra om det snart igen!!!

2008-08-11 @ 22:37:07
URL: http://www.undimoon.se
Postat av: Susanne

Grattis till Linus resultat i helgen! Jag tror att jag aldrig har sett honom så snygg! Han både rörde sig och stod jättefint.

2008-08-12 @ 13:17:40
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Anko

Tack tack! Det var en väldigt trevlig helg båda dagarna trots Rodmans hälta. Den jycken har föresten inte haltat sedan lördag, han har både varit på långpromenad i skogen och cyklat efter det och ingenting syns... Tror nog att han ville slippa utställningen pga regnet...

2008-08-13 @ 23:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0